Medan Du sov

Jag letade förtvivlat efter det låga hyreshuset där i Flen, i gult mexitegel. Hittade det ingenstans. Någon hånskrattade åt mina försök. Vägen fanns kvar. Där låg istället ett superhögt höghus, av typ mastodont. Någonstans däruppe bodde min syster. Man skulle åka en slags hiss upp. Den bestod av en plankbit och ett rep. Man skulle ställa sig på den svajande plankan och hålla sig i snöret, och sen katapultades man uppåt inuti hisschaktet i huset. Det gick att åka två på varje planka, och jag ropade högt om ingen ville åka med mig? Men det var det ingen som ville. Innan den hemska färden började vaknade jag till.

Sen var jag ute och körde min Subaru. Jag hittade inte utfartsvägen från staden vi var i. Till slut kom vi ut på en äng och var tvungna att riva ner ett staket och en trång grind för att komma vidare. Då upptäckte jag att jag kört omkring med en grön presenning släpandes efter bilen. Kom in i en liten stad som jag inte kände igen. Körde runt runt i kvarteren, hittade inte ut. Körde in i ett hus, så småningom kom vi fram till ett rum där det var stopp, och det gick heller inte att vända bilen. Vi gick iväg för att äta och för att leta efter en karta. När vi kom tillbaka hade någon monterat bort allt på bilen utom själva chassiet, motor och säten.

Jag rasade och skrek och frågade vem som gjort detta? Fick slutligen tag på en gubbe som hånlog och sa att han monterat bort delarna. Får vi genast tillbaka dem, röt jag. "Nää, svarade han, inte förrän till nästa vinter..." Jag blev rödglödgad av vrede och tog stryptag runt gubbens hals. Han hostade och vred sig och till slut gav han med sig och skulle hämta tillbaka delarna. Han kom tillbaka med en ynka framskärm. "Var har Du skruvarna då, gubbe?" frågade jag. Det visste han inte riktigt. "Och var har Du gjort av deWalt skruvdragaren som låg i bilen?" frågade jag. "Den kan vara var som helst här i staden, det här är en uthyrningsfirma" svarade han. Min frustration bara växte. Jag visste att jag skulle döda den här mannen.

Analysera detta, Dr Freud!
Är det konstigt att jag vaknar helt utmattad?

Kommentarer
Postat av: Plupp

Visst är det härligt med drömmar? De är också helt nödvändiga för att hålla sig från galenskap- i synnerhet den här, tro jag...

Postat av: Teolinda

Intressant dröm...Man behöver nog ...kanske ...känna dig lite bättre för att våga tolka den.

?

2008-03-23 @ 07:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback