Och hur var det nu med miljöbilarna?

image232

NU har forskarna fått fram fakta kring den sk miljöbensinen, etanol bl a. Det lär tära mer på miljön än vad som tidigare var känt, även själva framställningen och förbränningen är skadligare än man trodde.

Så det är inte bara att jordens regnskogar huggs ner för att framställa etanol i bl a Brasilien, som sedan skeppas över till oss "miljövänner" i Europa, och att världens spannmålsresurser allt mer används även den till etanolframställning....

På mig låter det som om "miljöbilen" är på väg att bli den värsta boven med sitt oetiska bränsle. Men jag har inte hört någon debatt om skattelättnaderna, miljörabatterna mm för dessa bilar.... när kommer den?

Min bror har en hybridbil, av märket Honda. Den drar knappt en halvliter bensin milen, och laddar upp sina egna batterier som används för att driva bilen, när man bromsar! Det låter väl i mina öron som den riktigt miljöbilen! Eller...?

Kommentarer
Postat av: britten

Med risk för att upprepa mig för det känns som om jag sagt detta förut så har min man hävdat hela tiden att etanol är inte ett dugg bättre för miljön ..det enda miljöalternativet just nu torde i så fall vara hybridbilen..och just inom taxi näringen som ligge mig närmast då så finns det inga godkända hybridbilar frö taxi så det här miljö tänket har int ekommit långt i det fallet..

Ha det gotti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback