Smuts-ros

image250

Kolla så lilla Nyponros ställer till sig på natten. Hon arrangerar träcken i en hög som hon sedan LÄGGER SIG i...  som en varm huvudkudde måhända?

image251

Dom är ju för söta!

De verkar ha känt på sig mina frustrationer, för de senaste dagarna har de varit snälla mot varandra och mot mig. Hästar har ju ett väl utvecklat sjätte sinne. När tant veterinären var här i förrgår kväll för att sätta två sprutor var i dem (botulism och stelkramp) och titta på tandstatusen, så uppförde de sig båda som små änglar. Nyponmunnen var helt felfri, men Cinnamon hade vargtänder som bör tas ut innan jag fortsätter använda bett.

Tack för alla glada tillrop. Kanske har jag för stora krav på att allt skall vara som i Lyckolandet. Kanske får jag ha litet mer tålamod ändå. Kanske beror Cinnamons oväntade vredesmod på PMS, hon har hållit svansen misstänkt länge uppe när hon urinerat, det är väl dags för brunst? Hon blir ju ändå tre år nu.

Kanske har mina vänner rätt i att jag grubblar för mycket. Låta tiden ha sin gång och se att allt ordnar sig till sist?

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej!

Jag sökte efter bloggar i Norrtälje och fann den här. Kände att jag borde lämna en liten kommentar då jag också är hästmänniska!

Lycka till med hästarna och allt!

Mvh Linn

Postat av: skogsfrun

Hm...var det inte skogsfrun som nämnde ordet..brunst?

2008-02-20 @ 19:01:07
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: ylle

Hmmmm, jo det var visst det....... (skogsfrun, tack)

2008-02-21 @ 07:47:54
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback