Drömmar

Jag drömmer ofta häftiga, otäcka drömmar. I stort sett varje natt, men det är inte alltid jag kommer ihåg drömmarna så noga. Det blir mer en slags stämning man vaknar i.

Någon gång kan jag ha angenäma drömmar också, om Brad Pitt (han var så vacker i filmen "Möt Joe Black") eller om att jag var ute och dansade tryckare med min häst  (Vad menar Du, har jag ett konstigt förhållande till min häst, men det var ju en DRÖM!) men mestadels är det mardrömmar. Vilket möjligen bidrar till att göra min sömn lågkvalitativ.

Natten som gick hade jag tre intensiva drömmar, som stannar i mitt huvud. Den första handlade om att jag åkte med en bekant i hans fyrhjulsdrivna bil rakt uppför en brant. Den var i stort sett 90 grader, rakt upp alltså, och mesta tiden under färden var jag övertygad om att vi skulle ramla baklänges med bilen och störta nerför branten. Svetten rann på mig kan Du tro. Men vi lyckades ta upp uppför branten, trots allt.

Sen hade jag sökt ett jobb som jag inte fick. Men jag fick reda på att den som fått jobbet var mycket mindre meriterad än jag. Vilket fick till följd att jag stolpade in på firman, rakt in i deras matsal, skrek och hade mig och slet ner tavlor från väggarna. Usch vilket uppförande. I drömmarna kan jag vara verkligt våldsam. Som jag ibland skulle vilja vara i verkligheten.

Sista drömmen utspelade sig i en öken. Jag och en vän befann oss där, mitt i ingenting, när plötsligt två jättelika elefanttjurar kom rusande. Jag hade hört om elefanter som trampade ner inkräktande människor, så jag skrek: "Rulla ihop Dig till en boll och gör Dig riktigt liten!". När vi låg där i sanden som bollar så hörde jag hur elefanterna dansade runt oss och stampade till med fötterna riktigt nära våra huvuden, men utan att nudda oss. Jag vaknade innan de hann krossa oss, med en känsla av både skräck och lättnad.

Tycker Du att det är dags för mig att uppsöka en psykoterapeut? Nja, jag lever ju tydligen ut mina frustrationer och rädslor i drömmen, kanske det räcker? Men jobbigt är det.
image199
Dröm eller verklighet?

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag drömmer väldigt mycket och minns oftast vad jag drömt. Många gånger är mina drömmar som rafflande långfilmer så jag kan vakna mer eller mindre utmattad! För några dagar sedan drömde jag att någon kommit på mig med att läga in någon annans bild på bloggen och ville stämma mig för det. När jag somnade om satte jag sparris i halsen! Gräsligt!

Postat av: skogsfrun

Drömmar har säkert något att säga oss, men vad? Inatt hade skogsfrun t.ex. väldigt bestyr med att mata en tjock vit katt skedvis med risgrynsgröt!??

2008-01-17 @ 11:46:37
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: britten

pratade just med en annan bloggare om drömmar..i perioder drömmer jag mycket och även mardrömmar , drömar att jag springer men kommer ingen vart...nån gång har jag även drömt att någon dött som även gkort det sedan, det är lite märkligt med drömmar ...ha det bra.

2008-01-17 @ 14:21:36
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Sylvia

Enligt det lilla jag lärt mig om drömtydning så är allt man drömmer, d v s olika personer, bilar, djur olika aspekter av en själv. Den första drömmen var ju positiv även om det var en mardrömsfärd. Fordon brukar representera kroppen och ni nådde ju krönet.
Fyrhjulsdrift, stora elefanter, ilska. Kraftfulla drömmar. Är det kanske så att du gör dig mindre än du är? Frågar en kvasipsykologisk Sylvia.

2008-01-17 @ 19:38:01
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Kersti svarar alla

Hu det låter som om du har tuffa nätter. Jag kommer ihåg dem ibland. De är oftast jobbiga på något sätt men sällan riktiga mardrömmar. Jag kan nästan alltid koppla dem till något jag har jobbigtmed just då eller något som väldigt mycket upptar mina tankar det kan vara roliga saker också.

2008-01-17 @ 22:49:47
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: ylle

Frustrationer, ilskor och ångest. Ja en och annan önskedröm också förstås. Men mest tror jag att jag bearbetar allt det negativa i livet....

2008-01-20 @ 08:31:48
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback