Ett bättre bett

Att få in en metallbit (bettet) i munnen var ingen hit, tyckte Cinnamon. Nja, prova själv så får Du se hur behagligt det är. Men ska man bli en körhäst så är det tyvärr nödvändigt, i alla fall skulle inte jag våga köra med grimma...

Eftersom jag är flexibel och öppen när det gäller hästarnas utrustning så provade jag  flera olika typer av bett. Det första, ett ganska nätt tredelat med parerstänger gillade hon inte alls. Hon fick sen testa ett tredelat järn-koppar med rörliga ringar. Det verkade inte heller bra. Jag kom sedan på att jag hade ett ganska nytt nätt oledat, litet svängt bett av märket Bombers Bits, som är mer anatomiskt utformat. Det sägs ligga bra i grunda munnar, och min ena islänning gillar det bäst. Och se- det var en helt annan uppsyn på Cinnamon-damen när hon provade det.

image196

Kommentarer
Postat av: Pialotta

:-)Underbar bild på en härlig häst..
Ja det är en Birma, min kusinsvackra, underbara katt som jag träffar var vecka:-)
Ha de gott.. o du jag gav adressen till din blogg till min dotter och hon gillade vad hon såg, vet inte om hon skrivit något här, men hon gillade att läsa här om dina hästar i alla fall.. Kram*
Ps. Min dotter brukar aldrig skriva kommentar hos mig heller:-)

Postat av: skogsfrun

http://www.web.house43.net/?pageid=179&textid=474&textholderid=115

Bra om betsling!

2008-01-16 @ 12:17:17
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: ylle

Tack Skogsfrun, det var en fanatastiskt bra artikel om hästmunnar och bett, som helt stödjer mig i valet av oledat bett. Vilket för övrigt hästen själv också gjorde! Ni andra hästvänner, läs den artikeln ni också!!!

2008-01-16 @ 15:04:51
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback