Fettklossar skapar rysningar

Hamnade på nåt freakprogram igår kväll, där det låg en svabblande oformlig fettklump på en säng. Det visade sig vara en människa! I Amerika förstås (var annars?) där tydligen var och varannan lever så väl (fel?) så att de har enorm övervikt.

Egentligen gillar jag inte såna där program där man visar abnormiteter, men jag kunde inte låta bli att titta. Människan ifråga vägde 406 kg (hoppsan, jag nyper mig sorgset i mina bilringar och känner mig som en sylfid) och retade sig på att folk stirrade. Om hon överhuvudtaget kom ut ur huset, vilket numera endast kunde ske med lyftkran och 16 mans hjälp.  Är det konstigt att folk stirrar då? Det vore väl konstigare om inte? HJÄLP säger jag! 

Hon tyckte mycket synd om sig själv och påstod att hon inte åt särskilt mycket, men på varenda bild låg hon och stoppade i sig nåt. Och inbilla inte mig att man blir så fet utan att äta MÄNGDER och FEL mat!!!  Sen kan man ju tycka att det är hur sorgligt som helst, men mest tycker jag att det är vidrigt oansvarigt. Hur många människor dör inte av svält var dag på vår jord? Och där ligger jättemänniskor och kräver sjukhusvård osv bara för att de stoppat i sig alldeles för mycket. Snacka om sned balans! (Jag VET, även här i Sverige har vi alldeles för mycket av vällevnadssjukdomar...)

 Och hon var inte ensam! Programmet visade flera av samma kaliber. Rrrrryyyyyys.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback