Hög svansföring

En som verkligen älskar snön är Sammie, den lilla pudelpojken! Han är verkligen en hund med gott självförtroende, eller vad tycks om denna svansföring?

image170

Nackdelen med att ha en liten, luddig hund när det är snö framgår väl tydligt här:

image171

Hans kostym har en egen historia. Den går under benämningen Pariskostymen. Min syster är gift med en äkta fransman och befinner sig alltsomoftast i Paris. När Sammie var ung letade jag efter ett lätt och smidigt täcke till honom. I Paris såg min syster en kvinna med två pudlar som var klädda i fina små kostymer. Hon frågade var man fick tag i sådana? Damen med pudlarna sa att hon hade flera som inte passade till hennes pudlar, ville min syster kanske komma förbi hotellet och hämta dem? Damen med pudlarna BODDE alltså stadigvarande på hotell... Ja, på det sättet fick Sammie som present två designerkostymer "made in Paris"  och den här röda är flitigt använd. 

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Alltid lika fina foton i din blogg och dina djur är bara så vackra.. mycket snö har ni oxså.. här blåser det och är allmänt grått.. så tråkigt busväder att man knappat vill gå ut, men ett måste idag i alla fall..
Kolla in i min blogg om du ser min menyrad rätt eller ser den konstigt.. har du Mozilla firefox som webbläsare så ser du säkert den okej..
Ha de o en trevlig helg.. kram

Postat av: Znogge

Känner igen det från Herr Hunds päls! Klar nackdel i snöväder men å andra sidan fäller inte våra raser. Plus och minus som med allt annat!

2008-01-07 @ 12:57:05
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback