Körlektionerna fortsätter

Kaneldamen, eller Cinnamon som hon heter, gör fina framsteg vid inkörningen. Hon är cool, calm & collected (det är en Stoneslåt det). Hon förstår nu stanna och gå framåt. Svänga gör hon rätt bra eftersom jag bara går längs skogsstigar och småvägar, då blir det rätt naturligt vart man ska. Men det är klart, litet serpentiner blir det förstås, i alla fall när man ser spåren efteråt ...

image211

Hon har nu bettet i munnen utan att tycka att det är konstigt, men tömmarna har jag än så länge fästa i grimman. Som Du ser är hon duktig på att stanna kvar också när matte avlägsnar sig för att ta kort. Jag sa ju; cool, calm & collected...

När hon går friskt framåt i skritt utan tvekan, med öronen spetsade, tar ut stegen och frustar nöjt då jag berömmer henne, då känns det superbra.

Visst är hon fin!
image212

Såna vidunderligt fina hästflickor jag har! Och det talar jag om för dem hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej!
Vilken jättefin häst! Ha en underbar dag!
Kram Elsa

Postat av: Ann-Louise

De ÄR underbara! Så vackra de är och du jobbar så trevligt med dem! Du är duktig!

2008-01-29 @ 06:49:51
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback