Rosenknoppen vill va´me´....

Nyss var jag nere och röjde litet i stallet. Får som sagt SMYGA dit för att inte kardborrponnierna ska komma och stå i vägen för allt jag gör...

Hann göra färdigt innan de kom. Tänkte att jag skulle löslongera Cinnamon några varv runt picaderon, med bett, för att vänja sig bara. Vi gick dit, jag stängde med bara TVÅ trådar, tänkte att det räckte för min femminutersövning. Men tror ni inte att lilla Rosenknoppen trängde sig in under den elförande grinden, hon riktigt KRÖP in, för se hon ville vara med!

Sen svävade hon runt därinne, följandes "storasyster" Cinnamon (de är inte släkt mer än att de har samma morfar, Molstabergs Sandstorm). Cinnamon blev litet störd, men det fick gå det med. Hon är SÅ koncentrerad, nu när hon förstår vad jag menar med smackningar, scchhhhhhanden och whhhooooo. Som den lilla Nyponros rör sig! Hon är en miniversion av en arab, med lätta benlyft och den lilla fölsvansen högt i skyn!

Tyvärr hade jag inte kameran med mig idag. Annars hade det kunnat bli rätt kul bilder....

Tack ni som har skrivit kommentarer. Det känns alltid lättare om man har kontakt med läsekretsen!

Kommentarer
Postat av: britten

altid när jag läser din blogg så längtar jag upp till Holmträsk.
Jag har kommit så långt att jag utan vidare skulle kunna flytta upp..skaffa lite mera djur..om jag skulle orka förstås, men det är säkert mycket som skulle bli lättare också och varför ska man bo i stor stan när man kan ha det som du..hhmm ?

Postat av: Pialotta

Du är en gedigen skrivare du Ylle.. visst ska du fortsätta, men inte kul, kan förstå om du inte får några ord i din kommentarbox..
Jag bara ser ditt ställe där med fröjdeögon.. om man var i dina kläder:-)
Stor kram till dig

2008-01-20 @ 23:28:24
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: ylle

Britten: Flytta ut på landet om Du har möjlighet! Djuren gör att man orkar mer än utan dem!
Pialotta: Tack tack! Egentligen ska man väl strunta i om man får kommentarer eller ej, men ibland känns det bra att få gensvar. Annars kunde man lika gärna kludda på ett block och slänga ner i lådan (vore lika bra det, kanske några av er tycker...?) *skämt* -jag tycker väl inte SÅ synd om mig själv?
Nja, för det mesta är jag nog medveten om hur fint jag har det. Och hur suveränt jag bor. För det mesta!
Ylle

2008-01-21 @ 07:08:09
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback