Surtant?

Med risk för att bli ansedd som trakten surtant när det gäller mina hästar, så har jag satt upp skyltar vid elstaketet. Vi har inte så många som promenerar kring hagen, men en och annan kommer ju förbi. Speciellt då barn är med vill de gärna locka fram hästarna till staketet. Vilket inte är så bra eftersom staketet är ett eldito, och det är meningen att hästarna INTE ska gå fram till det!

Allra värst är det när folk ska MATA hästarna, vilket är absolut förbjudet. Det får nog bli fler skyltar om det, för de här små ponnyprinsessorna är mycket mer intresserade av förbipasserande än vad islandsgossarna var. De struntade högaktningsfullt i folk som stod vid staketet och lockade, men de här.....

image190

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ibland begriper inte folk varför det finns ett stänggsel och just ett med el. Jag tycker det är bra att du satt upp skyltar så vet förbipasserande vad som gäller! Vilken fin häst dessutom!
Kram!

Postat av: ylle

Nää, en del är ju rätt ointelligenta eller är de
bara oinformerade? Jag gillar överhuvudtaget inte att folk bryr sig om mina hästar när de går där i hagen. Kanske begriper folk när de ser dessa skyltar nu att de själva kan få en stöt, och låter bli???

2008-01-14 @ 16:05:59
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback