V-mannen går mot en ny vår!

image215

Efter två månader på Marikas Spa har islandsgossen verkat mjukare än på länge. Naturligtvis är det välgörande att ständigt mer eller mindre röra sig tillsammans med alla de andra kompisarna på lösdriften. Vid senaste verkningen var han hur lätt som helst med bakhovarna, till skillnad mot sista året då han jämt krånglat där. När kompisen Mia var där och masserade igenom honom var han helt fri från spänningar eller andra bekymmer.

Att få gå tillsammans med massor av ston har han också gillat. Han omger sig med än den ena, än den andra flickvännen. I början lät jag honom avsiktligt vara mycket i fred, ville inte störa introduceringsprocessen. Men nu när jag tar ut honom ur hagen ser han så nöjd och glad ut. Han har satt mycket mer vinterpäls. Hovarna är jättefina. Han har gått ner åtskilliga kilon men ligger nu stilla på en bra nivå. (Så bra att kunna kolla med viktmåttband!)

Så i lördags skulle han testas med liten lätt ryttare. Det finns gott om sådana där i Marikas stall. Lilla Anna-Klara hoppade upp och red ungefär tio minuter i skritt på ridbanan. Det gick galant. Vhiskur gick med spetsade öron, tyckte att det var kul och gjorde snällt halter och volter och vad han bads göra. Det kliade mycket i min ridnerv och jag hade god lust att sitta upp själv. Men jag behärskade mig. Lätta ryttare, var det! Jag får nöja mig med att köra till att börja med.


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Ahh... du har också små lätta beridare. Tur vi har dem du....
Vad fin han är och så positiv han verkar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback