Min röst hörs inte?

Ibland kan jag uppleva att omvärlden inte hör vad jag säger. Eller lyssnar de inte? Kanske var det inte så kloka ord, de jag yttrade? Eller har min röst fel frekvens?

Jag kan svara på en fråga eller fälla en kommentar i ett sällskap, men hörs inte. Något senare säger en annan precis samma sak som jag sade, och DÅ hör alla. Visst är det mystiskt!

Kanske har jag sagt alla de meningar som var utmätta för mig. Kanske har jag inget mer att komma med. Då kan det kännas som om jag tappar fotfästet en stund. Jag måste nypa i mig för att känna att jag FINNS....

När ingen ids lyssna. Sån tur att jag har de mjuka mularna då. Så jag skriver istället.
Jag undrar om det blir fotspår efter mig där jag går i sanden?



Ja, det bidde i alla fall fotspår där på trappan, efter det att jag gått i de tio droppar av regn som just föll......

Kommentarer
Postat av: Nina

Visst blir det fotspår efter dig när du går på stranden, det är jag helt övertygad om. Men...



många människor är usla på att lyssna. Så du finns, det är de som inte lyssnar som inte finns.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback