Nyponros + boxen = bajsros

Jag tyckte väl att mockningen var väl lindrig igår. Endast en ynka lövkorg fick jag ihop på de två boxarna. Jag undrade var hästflickorna hade gjort av matavfallet, men svaret fick jag i morse. I magen!

För i morse var det totalt nerbajsat i båda boxarna. Fyra lövkorgar blev det. Och Nyponros hade den dåliga smaken att ha legat i sina träckhögar, på båda sidor dessutom! Hur smutsig som helst. Men det var väl gott varmt kan tänkas...

Jag längtar till varmare tider så att jag kan låta dem gå på riktig lösdrift. Men än så länge vill jag att de ska ha boxvila på natten, så att Nyponros kan få äta ostört och mycket. Och garanterat få sova i halmen. Eller som i natt, i bajshögarna!

image325

Usch. stygga fölflicka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback