Unghästutbildningen?

Undrar ni vart rapporterna kring Cinnamons utbildning tagit vägen?
Vi har tagit ett break, eftersom veterinären konstaterade att hon hade rejäla vargtänder, vilket förklarar hennes ovilja mot bettet.
De ska tas bort kommande vecka, och ett bra tag är det alltså grimma som gäller. Har också lasttränat henne litet grand. Vi är ute och går och tittar på litet olika konstiga saker som kan skrämma en liten häst.

Nyponros får träna sig i att vara ensam i hagen då. Med henne gör jag för närvarande minsta möjliga, eftersom hon är så full av energi och ungdomlig trots. Jag grubblar istället över om hon inte skulle må bäst av att vara i en flock med jämnåriga, så att hon får leka och rasa av sig. Cinnamon är inte så värst lekfull, och jag har då ingen lust att vara sparrande hästkompis. Jag klarar heller inte av det fysiskt. Man är väl inte 20 heller!

image283

Cinnamon med det illa tålda bettet, då i höstas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback