Vattenträning

image284

Min mail förgylls allt som oftast av glada mail från Sveipurfronten. Igår anlände ett antal bilder. Det som gossen verkar ha svårast för, är att kliva ut i vatten. Alltså tränar Gitte med hästrumpan vänd MOT vattnet, till att börja med. Det är så underbart att höra att han trivs, och att Gitte är nöjd. Sveipur har också fått en riktig bästis, Nisse (Nesiti),  som dessutom ser ut som en spegelbild. Här ser ni Gitte och Sveipur till vänster på bilden, Nisse med medryttare till höger.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Fin bild och roligt för dig att gossen trivs och blir bra riden. Vattenträning får vi på köpet här och nu på den delsvis översvämmade skogsvägen. Det gäller att hitta det positiva i allt;)

Postat av: Elin

Hej gud vad glad jag är...samtidigt som jag känner mig lite sorgsen över att Sveipur har hittat ett nytt hem.
Har tänkt mycke på honom ska du veta, jag saknar honom enormt än.
Vet ju att du hade honom till salu för ett tag sen och har verkligen tänkt på honom massor sen dess.
Nu har jag köpt gård och har ett gäng andra isläningar.
Hade det varit nu som han varit till salu så hade jag inte ens funderat utan då hade jag köpt tillbaka honom direkt.
Men är glad att han hittat ett nytt hem.
Skönt att få veta lite om vart.
Från Sveipurs gammel matte Elin

2008-03-28 @ 14:15:23
Postat av: ylle

Hej Elin!
Så kul att Du hittat hit!!
Ja, jag lovar Dig, att ett bättre hem än hos Gitte är det svårt att hitta. Till min stora glädje har Sveipur förutom en trevlig och empatisk ryttarinna även hittat en jättebra lekkompis i hagen och på ridturer, islänningen Nisse, med samma ägare. Jag förstår att Du saknar honom, det gör jag också, men jag mår SÅ bra av att veta hur bra han fått det!!!!

2008-03-28 @ 15:11:17
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Elin

Hej igen.
Jag hittade din sida igår, har gjort nått försök tidigare att hitta något om Sveipur här på nätet men inte hittat något förrän som sagt igår.
Känns skönt att du hittat ett bra nytt hem åt honom.
Men skulle han mot förmodan bli till salu igen så snälla snälla hör av dig till mig.
Elin

2008-03-29 @ 10:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback