Hajfenor - igen!

Den 19 januari, jag tror att året var 2007 eller var det 2006. det står inte i arkivet vilket år det var, skrev jag ett inlägg om hur man skar fenorna av miljontals hajar och kastade tillbaka dem stympade och levande i havet igen för att möta en kvalfull död. Fruktansvärt.

Nu är ämnet högaktuellt genom filmen "Shark Water". Bilderna på nyheterna påminner mig om människans oändliga grymhet. Jag böjer mitt huvud i skam.

Jag hoppas att Du ALDRIG beställer in hajfenssoppa på restaurangen, vare sig här hemma eller utomlands?

Kommentarer
Postat av: MARIE

Uäk! Är det SANT? GÖR verkligen människor så? Skammens rodnad på mina hyfsat medmänskliga kinder och en stor klump i magen. Garanterat aldrig någon hajfenssoppa för mig. Inte heller någon gåslever...

2008-05-30 @ 14:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback