Vad är det med vädret??

Jag bara undrar.

Först är det evig vårvinter, kallt och torrt. "Kan det inte komma värme snart, och litet blöta i backen", klagas det här i Björkbacken...

Sen, hux flux, kommer sommarhetta och människor och djur flåsar i värmen. "För varmt!" konstaterar den presumtive stalltillbyggaren. Bara att vänta.

Sen återkommer vinterkylan med många minusgrader nätter och mornar. Och det börjar regna något helt förtvivlat, även hagelskurar lyser upp vår dag.

Kan det aldrig vara LAGOM?

Kommentarer
Postat av: Kersti

Visst är det förvirrande. Man har helatiden fel kläder på sig och med sig.

Postat av: Elisabeth

Ja, jag kan bara hålla med! Det kunde väl bestämma sig någon gång... vädret alltså!

Men jag gissar att det är samma veliga väder i hela Sverige...? Vi har precis samma vädervelande här i Umeå/Västerbotten som ni, tror jag!



Ha det gott i helgen, min vän...



Stor kram..

2008-05-23 @ 23:15:12
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback