Blodbad hos Corleones - eller???

-kanske den nya VINFLASKEÖPPNAREN känd från TV-reklamen....? Jo, jag GICK PÅ DET!!!!!! Aldrig mer.....
Mannen i huset fixade en supergod wok och vi skulle inviga den nya praktiska flasköppnaren ("Du vill bara öppna fler och fler..." enligt TV-reklamen...) Han satte öppnaren över flaskan med röd Turning Leaf, Zinfandel (jag kommer aldrig att glömma den sorten...) och BOOOOOOM   PAAAAAAAFFFFFF Tjong - så var hela köket RÖTT!!!!! Eländet hade EXPLODERAT  Mannen var RÖD i hela ansiktet, ja hela överkroppen (inkl den nya fina tryckta T-shirten han fått av mig i julklapp, med en bild på Lille Hund  buhhuuu huuuuu)

Men inte nog med det. JAG var rödprickig, fast jag bara stod i dörröppningen, mina kläder likaså, köksskåpen, golvet, golvet i vardagsrummet, dörrarna (av obehandlat furu, ha ha - ni kan ju tänka er vad fiiiiint det var) väggarna, ja ALLT var besprutat med röd vätska  DET SÅG UT SOM ETT BLODBAD ja  direkt ur Gudfaderfilmerna...    Tiden stannade, ingen sa nåt, vi stod kvar som frysta i våra positioner, bara det röda rörde sig lite, droppade liksom, och sen var jag tvungen att SKRATTA  - det såg bara för dråpligt ut!

Vi torkade och torkade och halva vinflaskan var tömd, den SATT RUNTOM  KÖKET och PÅ OSS

En del av inredningen blir aldrig som den var. Vit eller beige. Den är numera RÖD!

Varning!!!  KÖP INTE DENNA FLASKÖPPNARE, FÖR GUDS SKULL!!!!! Hade vi bott i Amerikat så hade vi förmodligen blivit rika nu....  Men jag ska BANNE MEJ knalla upp till Verner & VErner i Täby och visa dem ett och annat ... och kräva pengarna tillbaka....

Just nu är jag bara glad över att inte själva flaskan exploderade rakt i Mannens ansikte. DET hade ju inte varit nåt att skratta åt.....   Jävla öppnare!!!! 

Jo woken var god, trots allt! Men den halva flaska Zinfandel som var kvar smakade skit!

Kommentarer
Postat av: Annaa M

ha, ha... men vad hemskt! I Bulgarien för några år sedan lyckades vi sätta en hel flaska skumpa - i taket. Inte en droppe kvar. Men det var ju vitt och i ett sunkigt hotellrum... och vin för en tia.

Dom där med hävarmar på sidorna, dom fungerar alltid. Inget simsalabim, bara enkel mekanik, ingen handkraft.

Postat av: Ylle

Japp, vi återgår till rent manuellt. Men köket återgår aldrig mer till hur det var. Röda och rosa stänk överallt. Tvi!!!

2005-12-27 @ 09:23:59
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback