Orden vill inte

Vill inte komma ut som de ska. Vadå ska? Vem bestämmer hur? Och vad som är bra?

Gick in på bloggportalen och drunkade i ord. Det gjorde mig betryckt. Betryckt att det verkar som om så många människor lever sitt liv i ett ständigt ordflöde på webben?

Har inte alla ord använts redan, i alla kombinationer? Baklänges och framlänges.

Men alla försöker ändå. Snajda till det. Konstiga kombinationer, smarta kombinationer. En hel radda med ord. Ibland så meningslösa. Ibland så vackra. Tänk att ordningsföljden på orden betyder så mycket!

Man ska vara försiktig med ord. De kan såra. Göra vassa stick som gör ont. Eller göra gott i själen.

Jag ska aldrig mer säga "gubbe" till unga vackra män. Inte till gamla rynkiga gubbar ( förlåt - män...) heller!

Mina ord ska alltid vara goda. Eller kloka. Eller också ska jag helt enkelt inte säga något alls. Som nu.

För orden vill inte.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hello,
I'm Linda.
How are you? Nice to see the pictures and nice to see your picture also. Magnus has been so good man.
And best regards Sister

2005-12-08 @ 15:20:55
Postat av: Nina på Johangården

Inga ord idag heller... jag tror att den där doktorn har stulit dina ord.

In i garderoben och sno tillbaks alla orden... för jag vet att du har massor med ord... egentligen.

Postat av: rita

Men,, är orden fortfarande slut??? Skynda leta rätt på dom små rackarna, ,, saknar dej!

2005-12-12 @ 18:25:23
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: jessica

Stackars dig, när orden inte vill! Men något vackert blev det iaf...
jag har precis fått en blogg till mitt företag där jag skriver om mina dagar som designer (hoppas att jag inte drabbas av skrivkramp som så många bloggare tycks göra). ta gärna en titt!

2005-12-16 @ 15:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback