Sunday bloody sunday...

32130-27

Här är  tomte nr 3 som käckt invaderade mitt revir i fredags-titta bara hur självsäkert han lyser upp omgivningen med sin lykta, för att kolla in allt. Tror ni att han sett fläcken på duken? Litet boullaibaissesoppa minsann!

Ska just ner och fodra mina gossar, de väntar väl otåligt. På tal om att känna in - ni skulle bara veta vad hästar är bra på det! När deras matte är glad och stark så vill de att det ska undan med fodring och sånt, men har jag jätteont och rör mig i slow motion, så har de allt tålamod i världen. De VET! Sen jag fick så ont i kroppen bär de mig försiktigt och städat. Inga bocksprång där inte, inte ens litet bus.

Lille Hund, han bara är. Sover just nu uppe i mattesängen. Han är en riktig sjusovare. Om jag ska vara ärlig, tror jag att han är en blandning mellan pudel och katt. Kan ligga och dra sig i evighet. Går man slutligen upp för att purra honom, vänder han sig bara och sträcker vällustigt ut sina små pudelben och vill bli lyft. Gäspar och kör sitt stretchingprogram, utan brådska. Är jag ledsen, lägger han sig i mitt knä och slickar min hand. Är jag glad, hoppar och studsar han omkring och gladmorrar och visar sina leksaker, som jag absolut inte får röra.

Vad skulle man ta sig till utan sina djur???????

Kommentarer
Postat av: agnata

Utan djur??? Omöjligt!!!

2005-12-04 @ 08:57:01
Postat av: Nina på Johangården

Djur och tomtar SKA man ha... utan dem är inte livet som det ska vara.

Likaså ska man han sina spöken och skyddsänglar med sig. Fast det är min åsikt... de flesta spöken är jag inte rädd för heller. Och änglar är jag inte alls rädd för... kanske för att jag sedan jag var mycket liten trott att jag var en ängel och att allt "kli" på min rygg var vingarna som växte ut. Gillar fortfarande att bli kliad på "vingarna"... alltså på ryggen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback