Lätt som en plätt

Vill bara meddela er att jag har fått naglar! Ja, det är väl inte så märkvärdigt, tycker ni kanske. Men för en som gnagt och bitit och sargat de stackars nagelstumparna i, tjaa - femtio år sådär ungefär, så är det verkligen ett mirakel av stora mått. Hur gick det till? Har ingen aning!

En dag bara slutade jag att bita på 8 av fingrarna. Tummarna är fortfarande tillåtna, man kan ju inte ta bort all oral tröst sådär utan vidare. Tummarna har dessutom en speciell roll, eftersom det var dom jag sög på så länge under nätterna. Det ser man på den underliga tillplattade formen.

Jag har införskaffat NAGELSKÖTSELSAKER!!! Mandelolja, petmojar och en nagelfil av glas så att jag kan sitta i TV-soffan på kvällen och malligt ägna mig åt NAGELVÅRD. På så sätt får jag ju pilla på dem legalt liksom...  Igår köpte jag så, darrande av längtan, en flaska nagellack i vacker pärlemorfärg. Så nu glor jag oupphörligen på  8 blänkande, välformade naglar SOM SITTER PÅ MINA HÄNDER!

Läste just i den sanslöst fåniga tidningen I Form, hur man skulle bli av med sockerberoende och på köpet få en oerhört attraktiv kroppsform. Det är "bara att sluta äta sockrade produkter, istället äta grovt bröd, frukt och grönsaker och öka den dagliga motionen..."  Va, VAR DET SÅ LÄTT? Varför har jag inte tänkt på det tidigare - va va???? 

Nå, om jag nu klarade att sluta bita på naglarna, ska jag inte kunna sluta äta chokladpraliner, bakelser och annat livets fröjd? Ska det vara så förbannat svårt, egentligen? DET ÄR VÄL BARA ATT SKÄRPA SIG?

Kommentarer
Postat av: POS

Lycka till! Ge järnet! Stå emot!
(Själv har jag en kexchoklad och en Pommac liggande på jobbet. Det är ett bra skäl att gå dit i dag...)

Postat av: Ylle

Tack snälla! Det är så skönt med uppmuntran och glada tillrop! Kexchoklad och Pommac låter som ett himla bra skäl....

2006-02-22 @ 11:33:19
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Sara

Grattis! De säger att summan av laster är konstant, men den avklarade utmaningen gör gott för självförtroendet- vikten kan bli en annan utmaning.

2007-05-06 @ 20:18:26
URL: http://plupp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback