Mitt nya hälsosamma liv

Såhär efter årsskiftet fullkomligt översvämmas min arma brevlåda av allehanda broschyrer och erbjudanden om ett Nytt Liv. Reklammakarna har förstås ett gott öga till oss kvinnor över 50, vår alltmer tilltagande fetma och ångest över densamma och våra säkerligen ärligt menade nyligen avlagda nyårslöften. Det är ebjudanden om bantningskurer, undermedel, hälsodroppar och diverse mer eller mindre suspekta piller och brygder.

Jag grabbar tag i mina bilringar och suckar uppgivet. Går det verkligen att åtgärda det här? Bläddrar ivrigt i sista erbjudandet, en otäckt hurtig hälsotidning, sida upp och sida ner av fräscha små tips. Men så gnistrar det till i det trötta huvet. Vad är det här? En sida full med bilder av Maträtter som kan Förlänga Ditt Liv.... 

Hummer, mörk choklad, rödvin, blåbär...  Supernyttigt och visserligen superdyrt, men i alla fall. Mörk choklad har jag sedan länge anammat, rödvin och hummer avnjuter jag också när tillfälle ges. Måste alltså öka min konsumtion av blåbär. Vilken bra tidning! Undrar om jag ska ta och prenumerera? Det här är ju PRECIS vad de smarta reklammakarna räknat med. Jag hatar att vara så förutsägbar. Sparar nog tidningspengarna till en hummer istället! Och slänger reklamen i soptunnan eller möjligen pappersåtervinningen. Så att dom kan trycka flera tidningar.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Är fullkomligt dränkt i reklam trots att jag inte är femtio... det ena efter det andra MÅSTE jag ha enligt de som sänder reklamen.

Skit, säger jag och slänger den. Inte ens mutorna som är med i vissa brev är något att hurra för.

Postat av: Andreas

Nej - ta bort chokladen, kvicksilverkräftan och vinet! Drick kaffe, ät blåbär och bananer!

2006-01-21 @ 23:57:58
URL: http://fourier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback