EN SÖNDAGSTANKE

Varför - ja varför? - har jag så himla svårt att hålla truten? Jo, för att det finns så mycket som måste kommenteras, så mycket som tål att tänkas på, så mycket som måste UT!

"Glöm inte att koppla in hjärnan innan Du startar munnen", stod det på en skylt i en verkstad. Så klokt och sant... men ibland måste man få vara spontan och REAGERA! Tänk om alla hela tiden måste tänka efter och vara säkra på att det som kommer ut ur munnen måste vara väl genomtänkt, välformulerat och klyftigt? Då skulle väl knappt någonting bli sagt?

JAG ÄR INTE SÅ TOKIG
JAG DUGER
DET KUNDE VARIT VÄRRE

är tankar som  ALLT oftare kommer i mitt huvud nuförtiden. En from tacksamhet över livet och att man trots allt ännu finns med. Om inte i täten, så i alla fall i periferin.

Mina foton blir allt sämre. Snälla tomten, kom med en ny digital systemkamera till mig! Jag har så svårt för de här små kompakta burkarna. Mina feta stora fingrar kan knappt trycka på rätt knappar. Hela tiden händer fel saker. Jag saknar min Pentax. Men vem kan fotografera med FILM nuförtiden? Just att kunna slösa med bilder och sen snabbt kolla dem i datorn och sortera ut de fåtal som jag gillar, det är ju hela grejen, det är FANTASTISKT!

Låt mig somna ikväll. Låt mig sova hela natten igenom. Låt mig vakna utsövd i morgon bitti. Snälla tomten!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback