Är det påskhandling - eller bunkring inför Tredje Världskriget?

Försökte mig på att handla idag. Det skulle jag förstås inte gjort. Redan vid parkeringen utanför Den Stora Butiken anade jag oråd...  det var helt FULLSMOCKAT! Bilar tutade och folk slogs om kundvagnarna med otrevliga miner och vassa armbågar.

Ännu värre var det inne i butiken. Alla gångar var helt fulla av vildögda kärringar och sura gubbar som lastade kundvagnarna fulla av - ja precis allt! Man kan verkligen tro att det var tal om belägring av främmande makt och att alla måste fylla på förråden för månader framöver. För inte kan det vara bara inför den ynka Pöskhelgen som folk bunkrar upp på det här viset? Tror de att maten ska ta slut? Äter de verkligen så här ohejdade mängder? Ja, jag är inte liten om man säger så, men många är förstås bra mycket TJOCKARE.... så de måste smälla i sig en hel del....

Till råga på allt hade jag åkt ifrån mitt Ica-kort, och att stå i kö i timmar hade jag inte tänkt mig. Så jag lämnade infernot och åkte hem i stället. Vem har lust att bli nedtrampad av KUNDVAGNSMARODÖRERNA?

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Likadant var det utanför vår stora matbutik... rena kalabaliken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback