En änglahund gick - och en ny anlände...

32130-59

Fritz, mina vänners älskade dvärgschnauzer, förolyckades sorgligt nog i påskas. Djupt saknad av alla, för han var en märkvärdigt personlig liten kille.

Ödets nyck ville att lilla Bella anlände i veckan därpå. En cool liten tjej, orädd och lekfull. Sammie dvärgpudel har redan kollat in henne och tycker att hon är helt OK. Inte för att hon ersätter Fritz, för det kan ingen, men hon kommer att hitta sin alldeles egen plats i Stigs och Hermines hjärtan. Och vem kan låta bli att känna sig bedårad, när en liten schnauzerflicka kravlar upp i ens famn och slickar en på kinden?

Är inte djuren fantastiska, så mycken glädje de skänker oss under sin ibland alldeles för korta livstid?

Välkommen Bella!

Kommentarer
Postat av: Mumrik

Ok jag erkänner jag är (har varit) en av smygläsarna här på din underbara blogg. Jag är bloggare själv och vet ju hur glad jag blir när nån skriver en rad men ändå så sitter det långt inne att själv göra det och speciellt på nya platser.

Lilla Bella är bedårande! Själv har en en gammal skrutt som jag hoppas får vara med oss ett tag till.

Ha det gott i vårsolen!

Postat av: Yllelle

hej Mumrik! vad kul att Du gav en kommentar, det är alltid mer tillfredsställande att veta att NÅN läser och att man inte bara skriver raakt ut i intet.... Ylle

2007-04-16 @ 06:58:13
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Yvonne

Vad sorgligt att dina vänner miste sin Fritz alldeles för tidigt! Men jag blir jättelad att de har fått en ny liten vän att tycka om!:)
Jag (vi) har 2 st katter som är till stor glädje för oss.
Trevlig blogg du har förresten, hit kommer jag igen!

2007-04-17 @ 20:38:18
URL: http://www.jordbiten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback