Jag är en svag och karaktärslös varelse

-Choklad är nyttigt. Kvinnor behöver choklad. Choklad innehåller endorfiner som får kropp och själ att må bra..  Ja, vad ska man skylla på. Sista veckan (hhrrrmmm där, sista ÅRET menar Du väl?) har jag varit svårt begiven på varan ifråga. Får aldrig nog. Om jag öppnar en förpackning med C så bara vräker jag i mig innehållet, utan paus nästan. Jag blir mörkrädd när jag ser mig själv.

Igår kväll åkte gubbskrutten in till sitt eländiga jobb igen, alltid är det någon kris där så han måste åka in igen precis när han kommit hem och satt sig i sköna stolen. Och jag öppnade en liten förpackning med härliga chokladpraliner. Mmmmmm... de smälter så ljuvligt på tungan och lämnar Dig i ett outsägligt rus av lycka. En till... och en till.... aldrig tar det slut? Förräns jag med skammens rodnad upptäcker att asken är tom. Har JAG ätit upp alla? Verkligen? Jag känner en lätt illamåendekänsla i kroppen, det blev för mycket tror jag. Choklad ska njutas i små doser. Varför kan inte jag det?

Det är stor skillnad på choklad och choklad. Vanliga simpla kakor är ingenting i jämförelse med fina, dyra handgjorda pralinbitar. Hur ska jag komma ur mitt beroende?

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Jamen choklad är NYTTIGT! Man skall väl inte sluta med sån´t.
Speciellt nyttiga är belgiska handgjorda praliner ;-D...

Postat av: skogsfrun

Hmm -jaa skogsfrun är inte den som kan ge goda råd här eftersom hon är likadant funtad! Vet nog att första budet är att aldrig ha dessa goda saker i sin närhet. Istället ett välfyllt varierat FRUKTfat där det är helt okey att käka nonstop -NEJ inte DE Nonstop! Stopp för att stoppa i sig måste man nog gå en kurs i...kanske klick--?;)

2007-04-27 @ 21:29:38
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback