Rakt in i hjärtat - och tårarna bara rinner

http://www.youtube.com/watch?v=NjQXMZe2ouk

Har Du högtalare på manicken Du jobbar med (datorn) just nu, sätt på dem och njut av ovanstående länk!

Förmodligen har Du hört några strofer i Saabreklamen, sett några sorgsna bilder av gårdshunden som rycker i sin tjocka kedja och späckhuggaren som simmar omkring i sitt tandborststora akvarium... jag har gillat den låten rysligt mycket sedan jag hörde den och nu har jag hittat den på nätet. Det är en svensk grupp som heter Oh Laura
som gjort den.

Ryser som sagt, och lockar fram sorgsna tårar över alla de stackars varelser som vi människor utsätter för orättvisa plågor till ingen nytta alls- djuren alltså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Var snäll mot Dina djur, de förtjänar det! Och tänk på den makt Du har över dem. Det är ett ansvar man måste bära med heder.  Ylle  ( i predikartagen)

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Utan att än ha kollat länken gråter jag med dig! Ibland måste jag ANSTRÄNGA mig att jaga bort de tankar på alla av människor misshandlade och utnyttjade djur. Av den anledningen kan jag inte sälja mina hästar som jag inser vi är för gamla för, 6-årsstoet överlever oss förmodligen. Om man bara kunde LITA på att hon får ett VARAKTIGT hem!!
Nej det kan man inte.

Postat av: Yllelle

Hur gammal ÄR Du egentligen, skogsfrun? Vadå 6-årig häst överlever Dig...? Men jag håller med Dig, det är svårt att göra sig av med djur. Jag hade en super-duper trevlig köpare med allt man kan önska sig, men jag kan inte skiljas från honom ("Gullefjun") ändå... vill Du verkligen sälja Ditt sto? Nu?

2007-04-25 @ 17:46:50
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Nej det vill jag inte för jag saknar sunt förnuft;) Det går så länge som det går, ett år i taget. Gammal -jag? blir aldrig äldre än 12 det har jag lovat mig själv, he he. Sveriges äldsta bloggare är 90 dit har jag några år kvar till:)

2007-04-25 @ 20:07:17
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Nina på Johangården

Ååh, den låten är såå bra!

2007-04-27 @ 11:47:15
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback