Trädfällarn har varit här!

32130-60

Hålögda stirrar vi ut på alla omkullfällda träd och högar av grenar som Hjälpsamme Gossen dragit ihop och som väntar på att eldas upp eller nåt. Trots finstämda och mindre finstämda pikar till släktingar och vänner så kommer ingen och hjälper till. Grenarna ligger där de ligger.
Ungdomarna av idag ägnar sig visst hellre åt övningar på gym istället för i naturen.

Nu har det dessutom varit så varmt och torrt och blåsigt så elda har det inte varit tal om. Vem vill tutta på en hel skog och sitt eget hus? Annars måste jag erkänna att jag har klara pyromananlag, för jag gillar att stirra in i eldars fascinerande orange dans.
Kanske försvinner grenarna alldeles av sig själva?

Kommentarer
Postat av: Yllelle

Hej SKOGSFRUN och YVONNE!!!! Kul att se er i min blogg! Men jag kommer inte in på Din blogg, skogsfrun... vad är den exakta adressen??? varma hälsningar Ylle


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback