ÅÅÅåååååå tjejer....

Hade ett gäng bekanta på lunch igår. Idel hästtjejer, eller är det löjligt att kalla mogna kvinnor för tjejer? Vi hade jättetrevligt och det slog mig hur annorlunda det kan vara när det bara är kvinnor som träffas över en bit mat. Det var ingen som okänsligt och hårdnackat bara pratade om sig och sitt, ingen som absolut skulle ha RÄTT i någon fråga, alla lyssnade på varandra och alla kom till tals. Så är det sällan när det är män inblandade.

Och så härligt att få prata häst och hund så mycket man ville, utan några som surt glodde och snarast ville få över samtalsämnena på andra områden.  Sport och jobb och bilar och sånt.

Nu är ju inte alla kvinnor sådana, det påstår jag absolut inte. Det finns mängder av kvinnor som gärna vill höra sin egen röst och framhäva sig själva, visst visst.  Men de var inte där igår.

Det här var sex jättetrevliga kvinnor, och vet ni, det allra bästa är att jag känner ännu fler kvinnor som hade passat in i detta harmoniska sällskap, men som inte har möjlighet att komma dagtid. Det ni!!!

Kommentarer
Postat av: atiR

Önskar jag varit en häst/hundtjej!!!

Postat av: skogsfrun

Tjejer blir aldrig gamla;) skogsfrun har nyss lärt sig gapa stort och göra sig hörd i blandade sällskap men det kan räcka med EN besserwisser för att man ska bli lite avslagen* ELLER så det tar eld i krutdurken. Häst och hund brukar vara heta ämnen men med munnen full av GOD mat så..;) förresten, även skogsfruns manliga vänner diggar häst och hund.

2007-08-31 @ 09:53:31
URL: http://barasaras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback