Vad är detta, Plupp?

Jag fick uppmaningen att skriva ner åtta mer eller mindre intressanta saker om mig själv? Hmmm...

Inte riktigt min "cup of tea", men OK, jag ska väl försöka då. Vem kan säga nej till Plupp?

1) Jag var en gång i tiden på förstasidorna som "Sveriges yngsta direktör"  vilket helt och hållet var ett påhitt av en fantasifull journalist, men orsakade mycket tumult

2) Jag har en storasyster och en lillebror och fyra småsystrar, min storasyster och lillebror är helsyskon men jag har bara halvsyskon. Klura på det ni!

3) Jag nästan svimmar när man tar blodprov på mig och måste ligga ner på en brits och bli bortklemad, men kan utan vidare sätta en spruta in i en hästhals eller bevittna mer eller mindre blodiga operationer på djur

4) Jag avskyr typ amerikanske actionfilmer med skrik, skott och vilda biljakter, likasåfilmer med folk som bara slåss eller fäktas (typ musketörer) men älskar engelska deckare med långsamt tempo och vackra drömska scener kring sakta flytande floder

5) I slutet på 80-talet var jag på förstasidorna igen efter att jag klått upp en biltjuv som haft den dåliga smaken att stjäla och förstöra den första helt nya bilen jag ägt. Jag hade innan dess inte en aning om att jag kunde vara så aggressiv!

6) Jag är rätt långsint och om någon sårar mig så glömmer jag det aldrig

7) Min hemliga last är förstklassig choklad tillsammans med en riktigt god (och därmed dyr !!) cognac

8) Min stora skräck är spindlar, men för några år sedan klappade jag faktiskt Imse Vimse Jättespindel på Skansen (men jag höll på att svimma när han klev upp på min hand, det kändes som små mjuka trampdynor) -och jag överlevde!

Där har Du, Plupp!!!!

Kommentarer
Postat av: Plupp

Tack, Ylle! Nu har du oxå fått förnedra dig i mer eller mindre smickrande egenskaper som bloggare kan dras med.

Postat av: Ylle

Jag känner mig inte alls förnedrad!!!
Ylle

2007-08-29 @ 07:42:06
Postat av: Ina

Ha ha, jag skulle vilja ha sett dig när du klådde upp biltjuven!!

2007-08-30 @ 00:21:25
URL: http://ina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback