Favoriter i rutan

Två människor som ger mig en känsla av välbehag och hopp är Louise Hallin, barnpsykolog och utdelare av Goda Råd i TV 4-soffan på onsdagmornar, och karamellen Leila som bakar och lagar mat och har sig, mestadels i 4+.

Louise Hallins lugna stämma, med vilken hon ger till synes självklara råd i barn-föräldrafrågor, ofta handlar det här om konflikter, är bara så rätt att jag nästan ryser. Jag har inga egna barn, men jag förstår många av de problem som kan uppstå. Just Louises okonstlade självklarhet går rakt in hos mig. Förhoppningsvis även hos de många föräldrar som verkar ha en förmåga att krångla till mycket i tillvaron i sin iver att göra rätt.

Leila är läcker som bakelse när hon lätt som en plätt producerar de mest förföriska bakverk och maträtter. (Nää, jag är inte lagd åt DET hållet, om ni undrar)  Visserligen är det mesta hon tillverkar sånt som jag verkligen inte borde sätta i mig, men snålvattnet rinner snabbt till av blotta anblicken. Brödlimpor, bakelser, chokladgodis...  Hon krånglar inte heller till det hon gör, och båda har en naturlighet som gör att de (i alla fall för min del) går rakt genom rutan och hem till mig.

Kommentarer
Postat av: britten

håller med dig om det första och gubben håller med dig om det andra han älskar leila...

och visst är det smaskigt det hon bjuder på.

Ha en bra kväll

Postat av: Plupp

Åh, skönt att vi är fler som gillar synen av Leila o hennes bakverk! När jag senast hyllade henne fick jag kommentaren att hon bara var fånig med sitt leende och blinkande in i kameran. Jag kan ställa mig och baka efter programmets slut vid 10- tiden. Det kallar jag inspiration!

2007-12-20 @ 00:09:38
URL: http://plupp.bloggagratis.se
Postat av: ylle

Äsch Plupp, folk är bara AVUNDSJUKA för att Leila är så söt och påhittig... Visst blir man inspirerad! (tyvärr till helt fel saker, i alla fall vad gäller mig, ska nog inte äta mer kakor och bakverk....)

2007-12-20 @ 06:57:18
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Ann-Louise

Helt enig!!! Leila kan t.o.m. få MIG att vilja baka, och det är en stor bedrift. Underbar utstråling. Raktfram och kraftfull.
Gillar också Louise Hallin.

2007-12-20 @ 09:13:52
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback