GI-läran har alldeles rätt!

Jag skrev om att jag efter en veckan ofrivillig svält gått UPP två hekto! När jag nu tillbringat helgen med att äta igen, för nu är jag verkligen HUNGRIG, så visar vågen att jag istället gått NER två kilo!  Det visar att GI-förespråkarna har alldeles rätt, man svälter sig inte så lätt till minskad vikt. Istället sätter kroppen till alla bromsar och går ner i ämnesomsättning så mycket det bara går, för att sedan starta upp maskineriet när man väl börjar äta igen...

Mitt råd blir alltså: ÄT Dig ner till Din idealvikt! Givetvis bör man också röra på sin lekamen, sitter man bara STILLA och proppar i sig är det inte så lyckat. Eftersom även professorerna har kommit fram till att ett eller ett par glas vin är rena hälsokuren, så kan man unna sig ett ganska så angenämt liv i sin strävan efter Hälsa....  Lägg därtill husdjurens positiva inverkan på blodtryck och allmänt välbefinnande så har Du idealpositionen klar för Dig: hunden i knäet, klappa den med ena handen, vinglaset i den andra handen och chokladkartongen framför Dig på bordet (där kan Du stoppa ner BÅDA händerna mellan varven)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback