Jag tjuvkikar på....

LETS DANCE .......  Det är riktigt roligt att titta på när delar av Fyrans kändisvärld svajar runt på dansgolvet, iklädda mer eller mindre våldsamma svepningar. Fina färger och tyger, fast en del skapelser är bara FÖR gräsliga... Är det TANTEN I MIG som nu - äntligen - sticker fram sitt tryne? Att få förföras av de skickliga proffsdansarna och deras starka, vackra kroppar som kunnigt lotsar runt de taffliga amatörerna så att det nästan ser bra ut? Ja ibland t o m RIKTIGT BRA!

Harald Treutiger var en positiv överraskning, han ser fantastiskt elegant ut och jobbar fint även med fötterna. Jag är verkligen ingen dansexpert, ni skulle se den sorgliga synen om jag försökte hasa mig ut på samma golv, men för den skull kan man väl få vara med och tycka? Karin de Silva är läcker som få, liksom brodern. Det måste väl vara lättare att vara amatördanskvinna och bli förd av en skicklig dansare, än för en proffskvinna att försöka få en klunsig mansfigur att ta rätt steg? Tobbe Trollkarl har fattat det här med dramatik, att finnas MED i dansen med hela uttrycksregistret, till skillnad från en del tråkiga tanter som är hur nollställda som helst.

Visst åkte rätt par ut. Tänk om de också kunde rösta ut den manliga programledaren, som är tämligen irriterande med sitt eviga babblande. Vem är egentligen intresserad av vad HAN tycker? Låt domarna få prata i fred vet jag! T o m Agneta Sjödin verkar återhållsam i jämförelse.

Jag ser fram emot nästa fredag!

Kommentarer
Postat av: Lets Dance!

Visst ser man fram emot nästa fredag!
Let's Dance har ett riktigt starkt startfält i år. Och jag håller med dig om att Carin da Silva är en av de riktiga stjärnorna i programmet - en som det verkligen lyser om. Hon och Patrick är ett riktigt bra par - hoppas dom inte åker ut.
Hennes bror Daniel är både rolig och dessutom gör han bra och showiga koreografier. Det är alltid roligt att se honom och Erica på golvet. Erica, förresten - där har vi en som kommer att gå långt i tävlingen! Vem hade trott att hon kunde dansa så bra?!

2007-01-24 @ 13:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback