Fikusträd-spa

image142

Ylle hade en gång i livet gröna fingrar, speciellt då hon bodde i lägenhet och hade vatten från tio akvarier att vattna blomstren med... senare prunkade både trädgårdsland och rabatter.. men så kom en period då alla plantor dog. Må så vara att en mörk skogstomt inte direkt inspirerar till vare sig prunkande trädgård eller inomhusblommor...

Men de sista åren har i alla fall tre små fikusträd tagit sig för att trivas i det enda tänkbara blomsterfönstret, som tyvärr vetter mot nordost. Knepet för deras hälsa har varit att inte vattna, utan ge dem varsitt spabad per vecka. På vintern får de plaska i ljummet vatten i hink i grovköket, men nu på sommaren får badet ske utomhus i härligt regnvatten..  som tack grönskar de små träden som aldrig förr....  och Ylle gläds.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilka vackra fikusar!!
Jag har då verkligen inte några "gröna fingrar", men jag önskar verkligen att jag hade det!
Ha en trevlig söndag..

Postat av: P-O

Det gäller att komma på knepen för att de små varelserna ska bli lyckliga!

2007-07-22 @ 09:58:34
URL: http://www.ichtys.se
Postat av: Nina på Johangården

Trots mina gröna fingrar vill inte fikusar trivas i mina fönster. Troligen för hett och soligt. Antar jag.

2007-07-22 @ 12:12:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Plupp

Bra tips det där med akvarievattnet! Måste skaffa fiskar till fikusarna...=)

2007-07-22 @ 16:03:12
URL: http://plupp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback