Konsten att få det att regna.....

Nu står det helt klart! Trots dagars regndansande i olika utstyrslar kom aldrig regnet, ja tre veckor av olidlig hetta (aj aj  nu klagar jag igen...) och inte en droppe trots SMHI:s täta spående om "regnskurar vid Östkusten".

Metoden är: Sommargrannarna kommer ut för att vattna rabatter och krukor. Som genom ett mirakel börjar det förstås regna när de vattnat färdigt!

Det strilande skönt på taket större delen av natten (låg sömnlös som vanligt), Men tyvärr kom det inga större mängder, min regntunna är inte ens halvfull. Dock säger jag mig; bättre halvfull än heltom. Och alla växter fick sig en välbehövlig dusch.

Sån otur för nästgrannarna, att de just slagit vallen för att ta hö...

Kommentarer
Postat av: Poplolupoppop

Gogroratottotisos! (rövarspråk) Här börjar regnet bli förutsägbart, det har mest regnat denna vecka.

Postat av: Elisabeth

Allt är bra i lagoma mängder!! Men man kan ju undra: när är vi nöjda egentligen? För varmt,kallt, regnigt, blåsigt osv osv..! Är det av "födsel och ohejdad vana" att vi ska klaga kanske..?
Ha det gott..

2007-06-15 @ 00:24:04
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback