Mid-sommar

image121

Just nu: Njuter jag av det rengjorda stallet, där hela vinterns gamla permanentbädd mockats ut, torkats ut och fyllts med ny, doftande ren havrehalm. Äldstehästen njuter också i fulla drag. I morse låg han och gonade sig och jag lade mig bredvid och diskuterade livsfrågor och diverse. Naturligtvis hade jag inte kameran med då...

Det är otroligt så mycket positiv energi man får av sina älskade hästar! Och - man behöver inte alls rida dem, bara älska dem och lyssna på dem!

Sen grillar vi för fullt nere vid Lusthuset, det är verkligen coolt avkopplande och skönt. Medan man väntar på maten:

image123

Ett glas väl kylt rosévin - kan sommaren bli bättre???

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Härligt med lite rosévin (det var ett tag sedan)! Visst bara älskar man att umgås och gosa med hästarna och vad underbart det är när man kommer mot hagen, hästarna får syn på dem och det blir GLADA! Gnäggar och kommer springandes. Då nyper det lite extra i hjärtat och tårarna kommer nästan....
Söt din häst var i sin flughuva. Hörde förresten en bekant som inte kan något om hästar. Han ringde och var mäkta upprörd för att han hade kört förbi en hage där de hade ögonbindlar för hästarna så att de inte skulle se något =D hi hi

Postat av: Ann-Louise

Ursäkta texten ovan. Jag pratade i telefon samtidigt.. det går inte så bra. Jag menar naturligtvis att
"vad underbart det är när man kommer mot hagen, hästarna får syn på en och de blir GLADA! De gnäggar och kommer springandes."
Trots att jag är kvinna saknar jag visst simultankapacitet ;-).

2007-06-25 @ 12:10:38
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: skogsfrun

O´boy så fint i boxen! Skogsfrun som inte tagit i med detta ännu har ALL skit framför sig:(

2007-06-26 @ 09:35:40
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback