En syrerik andningspaus i grannens växthus

Jag har blivit anförtrodd att sköta grannens växthus. Sköta och sköta, jag skulle stänga det i går kväll och öppna det i morse. Inte så svårt kanske.

När man kommer in där så slår syremättnaden emot en, och dofterna. Så himmelskt. Jag måste stanna och andas djupt ett tag. De vackra färgerna bedövar mina ögon.

Min granne är en bekant pelargonkännare, så det är inte så konstigt att det prunkar i hennes växthus. Vilken tur att jag hade kameran med mig. Var bara tvungen att ta några bilder. Hoppas att namnen blivit rätt! Se och njut! Så synd bara att ni inte kan känna dofterna!

image96
Mystery heter denna sort.

image97
Randy växer i form av ett litet träd!

image98
Herman Gartner är namnet på denna tvåfärgade variant.

image99
Springfield Black är nog min favorit, en sån vackert mörkröd ton!

ALLA tillhör de förstås släktet pelargon.

Kommentarer
Postat av: Plupp

Helt otroligt vackra blommor! Vid dylik åsyn förundras jag över skapelsen.

Postat av: Åsa

Lylliga dig! Jag vill också känna henne.

2007-05-22 @ 19:28:44
Postat av: skogsfrun

Älskar pelargonier. Du nyper väl sticklingar hos grannen;)

2007-05-23 @ 08:48:39
URL: http://barasaras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback