Finns det liv så finns det hopp...

32130-72

Detta magnifika träd ligger kullfallet i Socitetsparken i Norrtälje. Det ser helt dött ut, som en förstenad mammut ungefär, i sin väldighet. Men i ena änden har det slagit ut några praktfulla gröna skott, som visar att än är det inte slut. Jag drabbas av någon anledning av en högtidlig sinnesstämning när jag ser detta träd. Det visar att livet inte är enkelt att släcka. Att det liksom finns hopp - för alla...
image73image74

Skogsfrun hade så rätt. Det GÅR ju att lägga in flera bilder, det är bara jag som är så rudis med att upptäcka funktionerna!!!!

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Så underbart Ylle -jag får gåshud! Ett storslaget bevis på livsvilja och växtkraft. Tack för den synen:)

Postat av: skogsfrun

men visst har jag kommenterat här!?

2007-05-06 @ 11:32:07
URL: http://barasarasbloggagratis.se
Postat av: Yllelle

Visst har Du det, lugn bara lugn!! Du är ju för tillfället min MEST trogna och återkommande läsare!!! Och tankeutbytare, inte minst viktigt!!! kram Y

2007-05-06 @ 14:25:03
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback