Kunden är Kungen--- tills affären är avslutad...

Det är märkligt. Varje gång jag ska lägga ner pengar på att köpa någon större kapitalvara, så upplever jag samma sak. INNAN jag bestämt mig, så fjäskas och smöras det minsann. Ingenting kan vara gott nog, åt mig - kunden. Ibland är det OK, ibland känns det faktiskt besvärande, så falskt inställsamma kan de bete sig, säljarna.

Men - besvärande blir det framförallt EFTER köpet. Då är kunden plötsligt inte intressant längre. Får man något krångel med saken man investerat i, då finns det väldigt litet tid att hjälpa till. Då är kunden ett avslutat och ointressant kapitel.

Tänker inte försäljarna längre än näsan räcker? Har de inte den blekaste aning om vilket rykte de får om de överger kunderna direkt efter köpet? Man säger som bekant att "en nöjd kund är bästa reklamen.."  Och, ve dem, kanske har jag tänkt mig att i framtiden köpa något liknande? Då tror jag nog att jag inte vänder mig till dem som givit urusel service efter avslutat köp. Aldrig i livet.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Så sant så...var finns SERVICEKÄNSLAN!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback