XL-dusch - vad kan DET betyda....?

Mannen kom häromkvällen glädjestrålande hem med ett nytt duschhandtag. Nu är han ju man, och som sådan mycket svag för nya elektroniska och batteridrivna leksaker. Men ett DUSCHHANDTAG?

Han provduschade genast och meddelade att nu kunde jag minsann ställa in tre olika duschstrålar. -Jaså, svarade jag med en gäspning, ja det har jag ju längtat länge efter... Jag försökte att inte låta lika uttråkad som jag kände mig över den braskande nyheten. Och vad var det för fel med befintligt duschhandtag, det har fungerat utmärkt de sista femton åren....  Själv är jag EMOT förändringar bara för förändringens skull....

Men den riktiga chocken träffade mig när jag skulle duscha nästa gång. Duschhandtaget hade storleken av en mindre tallrik, och var tungt som ett ångstrykjärn. Det var helt klart av storlekn XL. Och otympligt som ett strykjärn var det också. Med möda lyckades jag föra tallriken över mina kroppsdelar, men där vi kvinnor behöver duscha oss med ett litet smidigt handtag, där var det tji att komma till med detta tallriksstora monster. Trots att jag är (var) en van ryttarinna var det svårt att stå så hjulbent.

Tycker Du att jag har blivit så TJOCK att jag behöver detta duschhandtag för att nå över min enorma kroppshydda, eller vad, skrek jag uppretad från duschkabinen. Det är ju så TUNGT!!!!    Mannen satt där som ett stort frågetecken. Vadå tungt? Vi har helt klart olika kroppsstyrkor, och dessutom emellanåt olika uppfattning om saker och ting och hur praktiska de är.

Det här duschhandtaget kan helt klart orsaka schismer. Jag vill inte ha det, och inte heller budskapet jag inbillar mig följer med det... För att trösta mig tar jag en chokladbit till. Så om en månad behöver vi kanske en XXL?

image91

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Haha...vad roligt du skriver...schabrak...det har man väl på hästar :O)

Här hemma är det nog mest jag som är för det nya men jag kan besinna mig. Inte sjutton skulla jag köpa en sån stor dusch...för som sagt...vi behöver ju komma åt våra ädlare delar :O)

Postat av: Nina på Johangården säger

Jösses! Vilken megamackapär!

2007-11-06 @ 17:40:45
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Plupp

hehe, kul du skriver! ett UFO i duschen är aldrig bra, och knappast någon annanstans, heller.

2007-11-06 @ 22:09:08
URL: http://plupp.bloggagratis.se
Postat av: Gitte

Hi hi vilken märklig makapär. Du får kräva att han installerar en bubbelpool istället. Skönt i vinterkylan.

2007-11-07 @ 10:03:37
Postat av: Elisabeth

Men... dom är ju hypermoderna, och snart "i var mans hem"...typ! Men jag har undrat över två saker,,, det ena förklarade du rätt bra nu! (Hur man kommer åt hemliga ställen...typ!) Det andra, om det inte ligger en manlig formgivare bakom... med lite mindervärdighetskomplex?! Att "storleken har betydelse"...eller nåt?

Ha det gott..kram..

2007-11-07 @ 10:56:02
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: ylle

tjaa, manlig designer måste det absolut vara!!!!
Bubbelpool, nää, vi har ju bubbelbadkar, men en ångdusch skulle jag gärna....
ha på önskelistan. Den blir väl JÄTTESTOR i sånt fall?
Ylle

2007-11-07 @ 16:26:12
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: ina

Men herregud, är karl galen??!! Den är ju större än ett tefat??!! Synd att den inte fanns i rosa... ha ha...

2007-11-07 @ 17:09:10
Postat av: Ann-Louise

Ha ha ha!
Stackars människa! Måste hålla min gubbe från detta för han skulle säkert falla för dess "rejälhet"...

2007-11-08 @ 16:46:06
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men himmel vilket stort duschhandtag. Det ser ut som en parabolantenn. Det verkar alldeles för tungt att hantera eller är det meningen att man ska duscha och styrketräna samtidigt.

2007-11-11 @ 18:58:09
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Darkangel och Mumma

Haha!
Det där var inget vidare.
Storleken har visst betydelse! :)

2007-11-12 @ 04:17:14
URL: http://aselli.se/
Postat av: ylle

Nicoline, styrketräna var ordet!
Men - efter min klagollåt har guben bytt ut handtaget i duschen mot ett i mer rimlig storlek....
tjat lönar sig!
Ylle

2007-11-12 @ 07:06:17
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback