Ylle+spindel = kaos!

Det är få människor som vet och ännu färre som anar det, men min stora fobi här i livet är : SPINDLAR  Jag vet inte varför, men det finns säkert någon mysko barndomsupplevelse bakom det hela.

Just nu sitter Ylle med meterlånga, stela armar och skriver medan hon panikslagen håller utkik bortåt väggen, för att i tid upptäcka den Långbente innan den kommer klivande för nära.

Jag SÅG nämligen en långbent skranglig dylik gå längs väggen alldeles nyss, detta förbannade timmerhus, vackert men fullt av spindlar, i alla fall ser jag några stycken varje år... och för mig är det definitivt ett par för många.

Sådan otur att inte Riddaren av Timmerhuset är hemma, är han det brukar det funka att jag avger ett halvkvävt panikartat skrik , så kommer han till undsättning och sätter ut den stackars Långbeningen på utsidan av huset.

Näää, jag kan bara inte skriva och samtidigt hålla kollen runtom, så nu slutar jag. Goodbye!!!!

Kommentarer
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Spindelfobi är så vanligt.. ibland ser jag en och annan här i badkaret.. så fort på med duschen.. de är så jätteläskiga, gillar inte dessa långbenta rackarna.. Förstår din panik.
Ha de fint i alla fall och hoppas din riddare finns där i nöden:-)
Tjingelong

Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Glömde din fråga..
Bilderna gör jag i photoshop .. vanliga fotografier för det mesta.. man kan göra mycket i fotoprogram.. det gäller att testa sig fram:-)
Nu börjar Bonde söker fru.. hej o avej..

2007-11-07 @ 19:59:18
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Spindlar är rätt harmlösa, de bryr sig inte om oss som andra otäcka blodsugare typ kackerlackor. Skogsfrun delar torpet med allehanda spindlar, studerar dem och tolererar dem.

2007-11-07 @ 20:26:47
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Nu vågar jag avslöja min fobi, för jag tror att du förstår fenomenet. Jag är inte rädd för spindlar, men för hundar och katter. Jag blev skrämd i min barndom och jag tar långa omvägar när jag ser en hund eller katt.

2007-11-07 @ 22:59:50
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: ylle

Jo Skogsfrun, jag VET att spindlar är harmlösa, det är inte därifrån fobin kommer, att jag tror att de kommer att anfalla...
men ändå.... Nicoline, jag tror att den som aldrig haft en RIKTIG fobi inte vet hur det kan kännas...
så Kaffebönan och jag kommer nog att fortsätta att spola ner de oskyldiga stackarna, de kan väl hålla till någonannanstans än hos mig? (åk hem till Skogsfrun t ex, ha ha ha - om Du framöver får ett konstigt paket kanske det befinner sig en rad nödställda spindlar i det
hi hi)
Ylle

2007-11-08 @ 06:57:24
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Alla fobier kan botas ganska enkelt. Sök hjälp! och låt de små djuren leva i lugn och ro. De har säkert en uppgift att fylla. T.ex. skulle nog flugorna bli för många om inte spindlar fanns.

2007-11-08 @ 20:19:59
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback