Doris Lessing

Vilken krutgumma! Kan inte komma ihåg att jag läst något av henne (vilket givetvis alla personer med självaktning genast påstår att de gjort -  hela rubbet har de minsann läst....  så fort någon får Nobelpriset....)

Tänk om man får vara sådär vital och rapp i käften när man är närmare 90! Något att drömma om! Jag fnissade högt när hon i TV 4 torterade den vänlige Lasse Bengtsson som intervjuade henne, genom att blixtsnabbt kasta om rollerna, när han nämnde "feministisk" så frågade hon "Vad är det?" och så fortsatte det...   "episk berättarkonst" - "Ja, vad är det?"

Ha ha! Jag ska genast läsa några böcker av henne.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ha ha, jag är så glad att det äntligen är någon som jag läst, till och med haft läsupplevelser av, och faktiskt har i min hylla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback