Engelsk humor alltså!

Jag kan inte hjälpa det, men engelsk humor är helt enkelt bäst! Såg "Little Britain" igår på tvåan. Osmakligt, vidrigt, äckligt, ja - men dödsroligt! Och ännu mera programmet därefter "Trigger Happy TV" med Dom Joly. Jag bara vred mig av skratt så att jag nästan storknade. Knasiga scener som oskyldigt folk utsätts för, och hur FLATA alla är då! En gorillautklädd människa tar någons barnvagnsinsats, flyr genom parken, och slungar ut det lilla barnet (en docka förstås) och den förtvivlade fadern jagar efter. Vad gör omgivningen? Gapar och står där med öppna munnar! Inte en enda griper in eller säger nåt.

Och jag som trodde att det bara var vi svenskar som var så flata!

En annan scen: En man klädd i fängelserandiga trikåer och försedd med Björnliganmask för ögonen, försöker förtvivlat att klättra över en hög mur in till en flott fastighet. Han undrar om inte de förbipasserande kan hjälpa honom, han "har just köpt huset men tappat båda nycklarna.."  Ingen reaktion, eller mer då skygghet och undflyende. Med nästa förbipasserande försöker han få hjälp att komma över muren "för att kunna komma in och hjälpa min mormor som svälter, och katten behöver också mat..."  Ingen hjälp får han där heller.

Nu vet man ju inte hur många scener de tagit där folk kanske varit mer aktiva och även svarat, de väljer förstås scenerna de visar. Men ändå.

När svenskarna försöker sig på motsvarande, tycker jag att det bara blir klumpigt och plumpt. Mer åt buskishållet, typ folklustspel, äckliga gubbar som gör obscena rörelser med underlivet och sånt. Å fjolliga fruntimmer.

Är det nån mer som gillar engelsk humor?

Förresten, i natt drömde jag att jag blev avvisad från tunnelbanan för att jag var för FET. Dags att banta!!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Jag gillar också brittiska lika mycket som jag (ofta) ogillar amerikanska....
Det är mer lågmält och genomtänkt tycker jag....
För fet för tunnelbanan.. =D. Då är det illa, hi hi. Vi kanske skulle göra gemensam sak. Jag har ju några tiotal som måste bort innan det blir frågan om inridning..... :-P

Postat av: P-O Svensson

För fet för tunnelbanan? Det låter som en bra idé till en Monty Python-sketch!

2007-09-05 @ 20:04:35
URL: http://www.ichtys.se
Postat av: ylle

Monte Python är några andra av mina humor-favoriter, P-O! Yes, Ann-Louis, visst kan vi göra gemensam sak. Tio kilo vore utmärkt. Jag laddar sedan länge för att köra en GI "kick-start" men fasar för alla omeletter och baconmåltider som man ska ha till frukost. Jag föredrar en kopp gott te och en macka nämligen.....

2007-09-06 @ 07:01:01
Postat av: Ann-Louise

Håller med. Här gäller kaffe och macka!
Jag hoppas på naturlig lösning. Jag går ner med automatik en del under hösten och kommer jag sedan igång med att promenera pungungarna blir jag snart "smal som en jakthund" som Sopemaden-Emma säger ;-D.

2007-09-07 @ 05:56:14
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback