So you think you can dance?

Kom av en tillfällighet in på programmet med det namnet på femmans kanal för några veckor sedan. En slags "idol-version" fast med dans, och med ungdomar, inte gamla töntar som i svenska "let´s dance" (förlåt mig, alla var ju inte alls gamla töntar där, fel av mig, men idel kändisar i alla fall, mer eller mindre stela  ha ha)

Nu hade ju programmet pågått många omgångar med utslagning av de värsta och kvar fanns alltså gräddan av unga dansare i USA. Creme de la creme.... Och som de kunde dansa!  Jag kan ingenting om dans och kan absolut inte dansa själv, men ändå kunde jag NJUTA av dessa fantastiska uppvisningar. Inte minst av koreografin, som i de flesta fall var helt enastående. Inga tråkiga gamla danssteg där inte, nej snarare uppvisning av elitgymnaster med en enorm kroppskontroll och begåvning.

Sätt på femman nu på lördag 12.30 och njut en stund av denna otroliga skönhetsupplevelse. Inte hemma, vill inte titta på teve mitt på dagen? Nää, men spela in det då, för Guds skull! Du får inte missa det!

Kommentarer
Postat av: Ina

Det bästa med det programmet är juryn, de gör inget annat än öser lovord över de fantastiska dansarna, man blir glad till skillnad från Idol som går ut på att göra så mycket narr man kan, (ibland)
Ina

Postat av: Plupp

Ja, det är helt underbart att se dans! Befriande, vackert, sensuellt, aggressivt- å, jag kan fortsätta hur länge som helst. Det bästa uttryckssättet jag vet! Jag frågar åter igen- vad hände med Floorfiller?

2007-09-24 @ 09:11:09
URL: http://plupp.bloggagratis.se
Postat av: ylle

Javisst Ina öser domarna lovord över deltagarna, men det är NU när de är så otroligt duktiga, de som är kvar. jag såg nåt program i början när det kom idel töntar, och då var omdömena inte så nådiga...
med rätta....

2007-09-24 @ 10:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback