Konsten att städa

Jag gillar inte att städa. Om jag ska vara ärlig, så avskyr jag det. Jag brukar alltid hitta på allsköns saker att göra innan/istället för...  t ex.. ta en promenad med hunden (han var nödig), fixa en kopp fika (jag var kaffetörstig), gå ner och gosa med hästarna (aldrig fel!) eller kanske ringa en kompis och prata bort en trevlig stund...

Det finns ALLTID något man kan göra istället för att städa. Tvätta kläder är ok (tvättmaskinen gör ju då mesta jobbet) men att stryka är också rätt ok i min värld.

Men visst är det fint när det är rent och dammsugaren har avlägsnat alla skrattande dammtussar som dansar i hörnen...  När borden är avtorkade och silvret putsat. Där lurade jag er allt! Nåt silver att putsa finns inte, bara några kopparsaker. Men de har putsats så sällan så man ser dem knappt där de står i halvmörkret. Lika bra det.

NU skulle det alltså städas. Men borde inte hunden få en ordentlig morgonpromenad först....?



Min välbevarade dammvippa

Kommentarer
Postat av: Nina

Städa är roligt när det inte är tusen och en saker att plocka undan först...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback