BAAAM - så var det dags igen!

Är helt ramsned idag, mer än vanligt. Igår morse när jag skulle tända ljuset inne i stallet rutschade jag på den hala tröskeln som jag måste kliva upp på för att nå ljusknappen, och gissa vad - jo plötsligt låg jag på rygg i  halmen. Att ramla verkar vara mitt nya tidsfördriv.

Visserligen ramlade jag mjukt och fint inåt boxen, men på nåt sätt måste jag ha katapultats så att rygg och nacke fick sig en ordentlig vridning, för det gjorde djävulusiskt ont. Jag trodde först att jag inte alls skulle komma upp för egen maskin. Naturligtvis hade jag inte mobilen med mig, fast jag brukar ha den i fickan 99% av tiden jag är ute. När jag låg där och begrundade mitt trista öde, kan ni gissa vem som kom då? Jo, lilla Nyponros kom för att se vad som hänt matten, och sniffade försiktigt på min kind. Hon stannade där medan jag klunsigt kravlade mig upp med tårarna rinnande.

Hon är en otroligt sympatisk liten häst, tvekar inte en sekund att lämna morgonfodret för att komma och pussa på mig. Cinnamon däremot tycker, som majoriteten av hästar, att maten är högsta prioritet.

På nåt sätt kom jag ändå upp till huset igår, och tillbringade dagen stelt lutad i stolen med värkande nacke, huvud och rygg. Sån tur att man har en man som kan leka betjänt när det behövs....

Två fall på en knapp vecka, det är väl rekord? Ska jag använda rollator när jag är utomhus, som husse insisterar ?

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Ojsan, nu igen! Dags att gå över rutinerna och säkra omgivningen. Flytta ner ljusknappen t.ex. Det finns massor med fällor i vår hemvanda miljö.Sogsfrun har inte bara en plan:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback