Min gröna stolthet

Förr i tiden hade jag gröna fingrar. Alla krukväxter var frodiga och vackra. Inte minst gjorde akvarievattnet att de trivdes. När vi bytte vatten på någon av våra tio akvarier, använde vi det gamla vattnet till växterna, fullt av näring förstås. Men den senaste tioårsperioden har mina växter bara dött. Kanske beror det på att jag nu bor i skogen och att det är ganska mörkt i blomfönstret.

Det senaste året har emellertid åtskilliga mörka träd fått stryka på foten, och det är klart mer ljus som når in. Och mina små bonsaiträd (de är egentligen inte riktiga bonsaier som Du ser) har överlevt och ser riktigt fina ut.

image254

Kommentarer
Postat av: ina

Har du börjat med plast eller? hi hi

2008-02-21 @ 14:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback