Vi överlevde natten

-men det var med knapp nöd. Trots att vi bor "mitt i skogen" så verkar omgivningarna krylla av raketdårar. I och för sig var det ovanligt lugnt under em och tidig kväll... Mina små ponnyprinsessor tog det lugnt, inställda i sitt stall med gott om hö.

Men vid tolvslaget!  Man kunde tro att man satt mitt i Bagdad under värsta bombningarna! Det smällde och brakade, och trots att det är en bra bit till de misstänkta raketnidingarna, så lät det som om de fyrade av sina vedervärdiga laddningar precis bakom vår husknut!

Jag fick själv ångestsvettningar och hunden skakade och flåsade. Ponnyflickorna tog det hyfsat lugnt, med hjälp av morötter och lugnande små sånger klarade de sig igenom det värsta med bara litet lös diarré som följd av bombardemangen.

Så onödigt! Vad mycker pengar - och lidande - de här fyrverkerierna kostar! Är det värt det? Förbjud skiten - och det GENAST! Hur kan samhället tolerera detta ofog som ställer till både bränder, olyckor och panikångest - helt i onödan??!! Och varför kan man inte nöja sig med ljussken, om det nu ska vara? MÅSTE DET SMÄLLA SÅ FÖRBANNAT?

Fick jag tag på dem som smällde av det här så skulle jag kunna skjuta dem på fläcken. Jag förstår hur krig uppstår!

Kommentarer
Postat av: britten

Ett gott nytt år till dig och dina fyrfota fina vänner.

Min vovve mår bra och är pigg och glad idag för här uppe i holmträsk så skjuts det inga smällare och det var betydligt trevligare för moffi än hemma i stockholm.

Har gett mig själv ett nyårslöfte i år för ovanlighetens skull.

Jag har lovat mig själv att gå in i varje ny dag med en tro på att det ska bli en bra dag..

Ha det så gott i det nya året


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback