Islandspojken har kommit hem!

Jag skulle ju ha hämtat honom i helgen som var, men hundens eländiga tillstånd gjorde att det inte blev så. Nu har jag funderat hit och dit vilken dag jag skulle hämta honom för att ha gott om tid att kolla läget i hagen sen, men det löste sig av sig själv!

Marika ringde nämligen i går em och berättade att det var fullt slagsmål i hagen. Dittills hade allt varit lugnt under hela vintern och Vhiskur har anpassat sig bra och t o m kommit upp bland de högsta hönsen (ja, hästarna då)...
i hela flocken. Men nu hade det åtråvärda fjordstoet Troja blivit högbrunstig, och då vart det full fight. Vhiskur slogs med den jättelika travaren Fighter(bara NAMNET avskräcker), och Fighter hade flera bundsförvanter som nu hade jagat Vhiskur runt i hagen. Marika lät nästan litet skärrad, och om MARIKA låter skärrad, då är det kris!

Så det vart akututryckning bort till Bygget, Vhiskur så gott som SPRANG in i transporten. Han var rätt svettig och uppdragen, så jag såg att det gått vilt till.

Väl hemma var det inget att be för, så jag släppte in honom till flickorna efter att ha visiterat honom noga. Han hade klarat sig med bara ett bett i halsen och litet pälstussar bortslitna här och där. Vhiskur kände förstås igen sig, och började genast patrullera av hagen och kolla att allt var som det brukade. Vattnet, stallet, staketen...  Sen satte han mulen i backen och höll den mest där. Flickorna var förstås upphetsade och kunde inte låta bli att nosa och kolla den nya grabben. Vart han än gick så kom de direkt efter. Det verkade ganska så lugnt, de hälsade på varandra och nosade, Cinnamon försökte hålla undan Nyponros så gott hon kunde, men lyckades dåligt.

Hela kvällen förlöpte utan incidenter, jag höll förstås hela tiden ett vakande öga på hagen. Men när mörkret föll korsade jag mina fingrar och bad de högre makterna att de skulle skydda mina små älsklingar från bråk. Du kan läsa mer på
http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

image378
Tripp  trapp  trull ...  Här måste hagen undersökas, och flickorna följer förstås efter...

Kommentarer
Postat av: caroline

Ha en Bra dag!
Carro

Postat av: Sylvia

Förstår att det blev rätt chockartat. Så skönt att det inte blev värre skador. Av ponnyflickornas blogg att döma, har hans ankomst helt klart livat upp tillvaron för dem.

2008-05-09 @ 11:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback