Svullna läppar

Om Du tittar på teve någon gång emellanåt, har Du säkert inte kunnat undgå att se alla dessa skådespelerskor  och kvinnliga programledare med sina svullna läppar, speciellt då överläppen kan se ut som om de just fått en fet smäll.

Ofta ser de helt horribla ut. Modet har varit (är) att läpparna ska se ut som mogna plommon, med resultat att många valt att spruta in Botox eller vad det nu är för ett konstgjort ämne som ska försköna läppkonturerna.  Försköna?

Jag förundras över hur folk kan låta sig förfulas för att uppfylla modenycker, om de visste om att resultatet kunde bli så där misslyckat och tagit det med i beräkningen?

Själv har jag begåvats med en Mick Jagger-liknande trut, som jag alltid haft komplex för. Mina läppar har alltid varit mycket "fylliga" och jag kan t ex inte måla dem klarröda, för då ser jag direkt ut som en clown. Inte för att jag brukar måla mig överdrivet mycket.

Men nu, nu kan jag pluta med min moderiktiga mun och känna mig väldigt INNE. Och det bästa är, att jag varken behövt operera in nån konstgjord skit eller be min man att ge mig på truten! (Han skulle bara våga)

Kommentarer
Postat av: EXZENTRIC

Fniss! I övrigt håller jag helt med. Kanske inte om bloggarens trut men om de andra omnämnda svullna läpparna. Äckligt värre.

2008-09-23 @ 09:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback